An other Christian WordPress.com site – Een andere Christelijke WordPress.com site

 

 

Psalmen 28:2  Hoor mijn smeekbede
als ik u om hulp roep,
als ik mijn handen ophef
naar het hart van uw heiligdom.

Psalmen 63:4  (63:5) U wil ik prijzen, mijn leven lang,
roepend uw naam, de handen geheven.

Psalmen 134:1 ¶  Een pelgrimslied.
Zegen de HEER, u allen
die de dienst van de HEER verricht
en in het huis van de HEER staat, nacht aan nacht.

Psalmen 134:2  Hef uw handen op naar het heiligdom
en zegen de HEER.

Psalmen 141:1   Een psalm van David.
HEER, u roep ik aan, kom mij te hulp,
luister naar mij nu ik tot u roep.

Psalmen 141:2  Laat mijn gebed voor u zijn als reukwerk,
mijn geheven handen als een avondoffer.

Psalmen 47:1   Voor de koorleider. Van de Korachieten, een psalm.
(47:2) Klap in de handen, o volken,
juich God toe met jubelzang:

Psalmen 47:2  (47:3) geducht is de HEER, de Allerhoogste,
machtige koning van heel de aarde.

Klaagliederen 3:40  Laten we ons leven onderzoeken en doorvorsen, laten we terugkeren naar de HEER,

Klaagliederen 3:41  laten we met onze handen ook ons hart opheffen tot God in de hemel.

2 Kronieken 5:13  op dat moment moesten de blazers en zangers samen muziek ten gehore brengen ter ere van de HEER. Zodra het geluid van de trompetten, cimbalen en andere instrumenten opklonk en de zangers de lofzang aanhieven: ‘De HEER is goed, eeuwig duurt zijn trouw, ‘vulde de tempel, het huis van de HEER, zich met een wolk.
Nehemia 8:6  Ezra prees de HEER, de grote God, en heel het volk antwoordde ‘Amen, amen, ‘en ze hieven hun handen op, knielden neer en bogen diep voor de HEER.
Ezra 9:5   Toen stond ik op, beëindigde mijn boetedoening, en met gescheurde kleren en mantel viel ik op mijn knieën en spreidde mijn handen uit naar de HEER, mijn God.
1 Koningen 8:22   Toen wendde Salomo zich naar het altaar van de HEER, ten aanschouwen van de verzamelde Israëlieten, hief zijn handen ten hemel
1 Koningen 8:23  en zei: ‘HEER, God van Israël, er is geen god zoals u, noch in de hemel daar boven, noch op de aarde hier beneden. U houdt u aan het verbond en blijft trouw aan uw dienaren die u met heel hun hart toegewijd zijn.
1 Koningen 8:54   Tijdens dit hele smeekgebed lag Salomo geknield voor het altaar van de HEER, met zijn handen ten hemel geheven. Toen hij zijn gebed tot de HEER beëindigd had,
1 Koningen 8:55  stond hij op en sprak met luide stem zijn zegen uit over de gemeenschap van Israël:
1 Timotheüs 2:8  Ik wil dat bij iedere samenkomst de mannen met geheven handen bidden, vol toewijding, zonder wrok of onenigheid.
Efeziërs 5:18  Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen
Efeziërs 5:19  en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer
Johannes 4:24  want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in Geest en in waarheid.’

*

Aanhalingen van de NBV

Autograph of the first page of the Johannespas...

Autograph of the first page of the Johannespassion by Johann Sebastian Bach. Français : Premier page de la Passion selon saint Jean de Johann Sebastian Bach. (Photo credit: Wikipedia)

+

Engelse versie / English version: Lifting up hands towards the Most High

++

Aanvullende lectuur

  1. Aanbiddingsmuziek en opzweping in kerken
  2. Opstijgend als een arend
  3. Johannes Passion muzikale vertelling van lijden en sterven van Jezus

+++

Verdere gerelateerde artikelen

  1. Sarah over ware grootsheid
  2. Het begin naderd

+++

Comments on: "Geklap in de handen en gejuich voor God" (1)

  1. […] Dutch version / Nederlandse versie: Geklap in de handen en gejuich voor God […]

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Age To Come

The Lord Jesus Christ is the last Adam, not the first God-man. ~~~ www.AgeToCome.tk

undercoverjw

I go undercover in the Jehovah's Witness Church

Jehovah's Zsion, Zion and Sion Mom Signal for the Peoples!

Thy Empire and Kingdom Zsion Come as In Heavens So on Earth. Diatheke. Matthew.6.10, Tanakh.Psalm.87 and https://zsion.mom

jamesgray2

A discussion of interesting books from my current stock at www.jamesgraybookseller.com

Unmasking anti Jehovah sites and people

Showing the only One True God and the Way to That God

The Eccentric Fundamentalist

Musings on theology, apologetics, practical Christianity and God's grace in salvation through Jesus Christ

John 20:21

"As the Father has sent me, so I am sending you."

The Biblical Review

Reviewing Publications, History, and Biblical Literature

Words on the Word

Blog by Abram K-J

Bybelverskille

Hier bestudeer ons die redes vir die verskille in Bybelvertalings.

Michael Bradley - Time Traveler

The official website of Michael Bradley - Author of novels, short stories and poetry involving the past, future, and what may have been.

BIBLE Students DAILY

"Be faithful unto death, and I will give you the crown of life." Revelation 2:10

takeaminutedotnet

All the Glory to God

Groen is Gezond

van zaadjes in volle grond tot iets lekkers op het bord

Jesse A. Kelley

A topnotch WordPress.com site

JWUpdate

JW Current Apostate Status and Final Temple Judgment - Web Witnessing Record; The Bethel Apostasy is Prophecy

Sophia's Pockets

Wisdom Withouth Walls

ConquerorShots

Spiritual Shots to Fuel the Conqueror Lifestyle

Examining Watchtower Doctrine

Truth Behind the "Truth"

Theological NoteBook

Dabbling into Theology