An other Christian WordPress.com site – Een andere Christelijke WordPress.com site

“1  Luister dus, Israël, naar de wetten en de regels waarin ik u onderwijs en kom ze na. Dan blijft u in leven en kunt u het land in bezit nemen dat de HEER, de God van uw voorouders, u zal geven. 2 Voeg niets toe aan wat ik u voorschrijf en doe er niets van af. Houd u aan de geboden die ik u geef; het zijn de geboden van de HEER, uw God.” (Deuteronomium 4:1-2 NBV)

“Hij moet het onder handbereik hebben en erin lezen zolang hij leeft. Zo leert hij ontzag te hebben voor de HEER, zijn God, en alle wetten uit dit boek in acht te nemen.” (Deuteronomium 17:19 NBV)

“Uw belofte heb ik in mijn hart geborgen, zo zal ik niet tegen u zondigen.” (Psalmen 119:11 NBV)

“HEER, voor eeuwig staat uw woord in de hemel vast.” (Psalmen 119:89 NBV)

“Uw woord is een lamp voor mijn voet, een licht op mijn pad.” (Psalmen 119:105 NBV)

“119 Als schuim veracht u wie kwaad doen op aarde, daarom heb ik uw richtlijnen lief. 120 Ik huiver van angst voor u, uw vonnissen wekken mijn vrees. 121  Ik heb altijd gedaan wat recht is en wettig, geef mij niet over aan mijn onderdrukkers. 122 Waarborg het geluk van uw dienaar, sta niet toe dat hoogmoedigen mij verdrukken. 123  Mijn ogen smachten naar de redding die u brengt, naar de gerechtigheid die u hebt beloofd. 124  Toon uw dienaar uw genade en trouw, onderwijs mij in uw wetten. 125 Ik ben uw dienaar, geef mij inzicht, dan leer ik uw richtlijnen kennen. 126  Het is tijd om in te grijpen, HEER, overal wordt uw wet geschonden. 127  Maar ik, ik heb uw geboden lief, meer dan goud, dan zuiver goud. 128 Ik richt mij naar al uw regels en haat elk bedrieglijk pad. 129  Uw richtlijnen zijn voor mij een wonder, daarom volg ik ze met heel mijn hart. 130  Als uw woorden opengaan, is er licht en inzicht voor de eenvoudigen.” (Psalmen 119:119-130 NBV)

“zo geldt dit ook voor het woord dat voortkomt uit mijn mond: het keert niet vruchteloos naar mij terug, niet zonder eerst te doen wat ik wil en te volbrengen wat ik gebied.” (Jesaja 55:11 NBV)

“16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.” (2 Timotheüs 3:16-17 NBV)

“6 (12:7) De woorden van de HEER zijn zuiver als zilver, gesmolten in de smeltkuil, gelouterd tot zevenmaal toe. 7 (12:8) Behoed hen, HEER, bescherm hen steeds tegen dat volk.” (Psalmen 12:6-7 NBV)

“5 Elk woord van God is getoetst, hij is een schild voor wie bij hem hun toevlucht zoeken. 6 Voeg niets aan zijn woorden toe, anders straft hij je en blijk je een leugenaar.” (Spreuken 30:5-6 NBV)

“18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.” (Mattheüs 5:18-19 NBV)

“Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen.” (Markus 13:31 NBV)

“Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt.” (Lukas 16:17 NBV)

“Alles wat vroeger is geschreven, is geschreven om ons te onderwijzen, opdat wij door te volharden en door troost te putten uit de Schriften zouden blijven hopen.” (Romeinen 15:4 NBV)

“maar het woord van de Heer blijft eeuwig bestaan.’ Dit woord is het evangelie dat u verkondigd is.” (1 Petrus 1:25 NBV)

“18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.” (Openbaring 22:18-19 NBV)

*

Comments on: "Wetten en regels ter onderwijs" (12)

  1. […] Nederlandse versie: Wetten en regels ter onderwijs […]

    Like

  2. […] Nederlandse versie: Wetten en regels ter onderwijs […]

    Like

  3. […] Höre die Gebote und Rechte Wetten en regels ter onderwijs Observe la loi et la justice écrit d’avance pour notre instruction Testimonies to observe, […]

    Like

  4. […] Höre die Gebote und Rechte Wetten en regels ter onderwijs Observe la loi et la justice écrit d’avance pour notre instruction Testimonies to observe, […]

    Like

  5. […] is natuurlijk niet waar. God heeft namelijk geen onhaalbare wetten of regels opgedragen aan de eerste mensen en hun nakomelingen. In de Bijbel krijgen wij zelfs een voorbeeld […]

    Like

  6. […] Wetten en regels ter onderwijs […]

    Like

  7. […] Wetten en regels ter onderwijs […]

    Like

  8. […] Wetten en regels ter onderwijs […]

    Like

  9. […] Wetten en regels ter onderwijs […]

    Like

  10. […] Verbondakkoorden 7 Het nieuwe verbondsslachtoffer en bemiddelaarWetten en regels ter onderwijsWettisch tegenover wetAchtergrond Bijbelteksten bij: Als christen bewuster levenZo maar […]

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Age To Come

The Lord Jesus Christ is the last Adam, not the first God-man. ~~~ www.AgeToCome.tk

undercoverjw

I go undercover in the Jehovah's Witness Church

Jehovah's Zsion, Zion and Sion Mom Signal for the Peoples!

Thy Empire and Kingdom Zsion Come as In Heavens So on Earth. Diatheke. Matthew.6.10, Tanakh.Psalm.87 and https://zsion.mom

jamesgray2

A discussion of interesting books from my current stock at www.jamesgraybookseller.com

Unmasking anti Jehovah sites and people

Showing the only One True God and the Way to That God

The Eccentric Fundamentalist

Musings on theology, apologetics, practical Christianity and God's grace in salvation through Jesus Christ

John 20:21

"As the Father has sent me, so I am sending you."

The Biblical Review

Reviewing Publications, History, and Biblical Literature

Words on the Word

Blog by Abram K-J

Bybelverskille

Hier bestudeer ons die redes vir die verskille in Bybelvertalings.

Michael Bradley - Time Traveler

The official website of Michael Bradley - Author of novels, short stories and poetry involving the past, future, and what may have been.

BIBLE Students DAILY

"Be faithful unto death, and I will give you the crown of life." Revelation 2:10

takeaminutedotnet

All the Glory to God

Groen is Gezond

van zaadjes in volle grond tot iets lekkers op het bord

Jesse A. Kelley

A topnotch WordPress.com site

JWUpdate

JW Current Apostate Status and Final Temple Judgment - Web Witnessing Record; The Bethel Apostasy is Prophecy

Sophia's Pockets

Wisdom Withouth Walls

ConquerorShots

Spiritual Shots to Fuel the Conqueror Lifestyle

Examining Watchtower Doctrine

Truth Behind the "Truth"

Theological NoteBook

Dabbling into Theology